School
Waarom ga jij in hemelsnaam nog naar de Kerk? Geloof jij nog in wat ze daar allemaal vertellen? Je kan je tijd toch beter besteden? Dat het christelijk geloof vandaag in vraag wordt gesteld, ondervindt iedereen die met anderen in gesprek gaat over geloof of Kerk. Het is niet altijd gemakkelijk om te antwoorden op vragen of kritische opmerkingen van collega’s, familieleden of vrienden hierover. Bovendien: de vragen die aan ons gesteld worden, zijn vaak ook onze eigen vragen ...

Een geloof dat in staat is om ‘verantwoording af te leggen van de hoop die in ons leeft’ (zoals de Eerste Petrusbrief dat vraagt), heeft wortels nodig en voeding. Anders droogt het plantje van ons geloof snel uit ... In september gaat opnieuw de School voor Geloofsverdieping van start. Dat is de basiscursus voor iedereen die als vrijwilliger of vrijgestelde meewerkt in de pastoraal in het bisdom Gent. Tegelijkertijd is het een uitstekend vormingsaanbod voor mensen die uit persoonlijke interesse de christelijke traditie willen leren kennen.

De School omvat een reeks van 19 avondbijeenkomsten, die samen een degelijke én toegankelijke inleiding bieden in het Bijbels-christelijke geloof. De bijeenkomsten bestaan uit een kort avondgebed, een les over een Bijbels-theologisch thema en een verwerkingssessie in een vaste deelgroep. De formule heeft ondertussen haar waarde bewezen en spreekt een breed publiek van geïnteresseerden aan.

Wat de School van jou verwacht

We ontvangen jouw inschrijving graag voor 10 september 2021.

Het leerproces en de groepsdynamiek veronderstellen een trouwe aanwezigheid gedurende 19 avonden.

Voor de deelname in de kosten vragen wij 220 euro voor het hele jaar, alles inbegrepen, ook een boekuitgave van de cursus. Studenten, werkzoekenden of personen die een uitkering ontvangen, betalen 95 euro. Van parochies, bewegingen of instellingen die een kandidaat ‘zenden’, vragen we dat zij bijdragen in de kosten. De deelnameprijs mag hoe dan ook voor niemand een bezwaar vormen om zich in te schrijven. Indien dit toch het geval zou zijn, gelieve ons te contacteren en dan zoeken we samen naar een oplossing.

Waar en wanneer?

De bijeenkomsten van de School vinden op dinsdagavond plaats, doorgaans tweewekelijks, telkens van 19u30 tot 22u, in het Sint-Baafshuis, Biezekapelstraat 2, 9000 Gent.

Data van de bijeenkomsten: 14 & 28 sept., 12 & 26 okt., 09 & 23 nov., 07 & 21 dec., 11 & 25 jan., 08 & 22 feb., 08 & 29 ma., 19 apr., 03, 17 & 31 mei, 14 juni.

Verlang je de schoonheid van het geloof te ontdekken? Wil je steviger staan in je geloof en je kennis ervan verdiepen? Wil je dit samen met anderen delen? Ben je aan herbronning toe?
Dan is deze vorming echt iets voor jou!

Voor meer info en inschrijven:

www.ccv.be/gent

schoolvoorgeloofsverdieping@ccv.be