Zondag vierden we met velen het Feest van Lichtmis, de opdracht van Jezus in de tempel.
Ook vele ouders kwamen met hun kind naar de viering om er Gods zegen te vragen over hun kind(eren) en over hun ganse gezin. Deken Jo vertelde aan de kinderen over licht, vuur en warmte.
Vele kinderen werden gezegend door deken Jo en priester Paul. Ze kregen allen ook een gewijd kaarsje, de dopelingen van 2023 konden ook hun doopschelpje mee naar huis nemen.
De voorzitter van de kerkraad verwelkomde deken Jo officieel in onze kerk als pastoor op onze parochie met een bloemetje. Ook priester Paul werd in de bloemen gezet om de 17 jaar dat hij hier pastoor was. Op 30 juni vieren we zijn 50 jaar priesterschap.
Na de viering was er nog een receptie voor iedereen. Op Lichtmis mochten pannenkoeken, vers gebakken door Fabienne en Rudi, niet ontbreken. Naast chocomelk kregen we een glaasje wijn waar de dames van Samana voor zorgden.
Dank voor de inzet van vele vrijwilligers en onze beste wensen voor de gezinnen van onze parochie. Eveneens dank aan orgelist Bart en de lieve zangeres Sara die hebben gezorgd voor prachtige muziek en liederen.
Lichtmis
Viering Lichtmis