C2023: Jan Conickx
Op de vooravond van Pinksteren vierden de trouwe kerkgangers samen met de vormelingen en hun familie dit hoogfeest met medewerking van het koor Zing Zondag uit Grembergen.

Vijftien geoefende stemmen onder leiding van koorleidster Mita Michiels en organist Luc Dillewyns zongen vreugdevolle liederen. Er was meermaals samenzang, want ZingZondag had voor zangboekjes gezorgd. Dit zangkoor begrijpt wat de BLIJDE boodschap is: zij zingen met veel geestdrift en een glimlach op het gezicht. Het slotlied ‘This little light of mine’ werd enthousiast meegeklapt waarna een warm applaus volgde. De vormelingen  kregen hun foto’s mee – geschenk van de parochie – terwijl ondertussen de kurken knalden: tijd voor de receptie! Iedereen bleef nog een hele tijd napraten want vieren betekent ook elkaar ontmoeten. De Geest van God waaide deze avond vrolijk door de Sint-Ursmaruskerk. Dank aan alle aanwezigen. Dank aan het koor. Dank aan de medewerkers die zorgden voor een vlotte bediening.

A.D.M.

C2023: Jan Conickx