Lichtmisviering 2024 Baasrode
Op zaterdag 3 februari zagen we in de Sint-Ursmaruskerk de dopelingen van het voorbije jaar voor de kinderzegen en ook de eerste communicantjes voor hun tweede inleefviering.

Hiermee gaven de ouders gehoor aan de uitnodiging van Jezus: ‘Laat de kinderen tot Mij komen’. Deken Jo vertelde een verhaal over een lichtje zijn voor de mensen. Er was meteen oogcontact want de kinderen zaten vlak voor het altaar. Een papa, een mama en hun dochtertje waren gelegenheidslectoren. Twee kinderen werden gedoopt in deze viering. De gaven werden aangebracht door de eerste communicantjes. Fijn dat ze zo betrokken waren! Na de kinderzegen konden de ouders van de dopelingen hun doopschelpje afhalen. De 32 doopschelpjes hingen of lagen rond het Mariabeeld, badend in licht. Dan was het tijd voor de pannenkoeken, door Mieke en Paul gebakken. Vele helpende handen zorgden ervoor dat iedereen bediend werd. Deze viering was een mooi voorbeeld van samen Kerk zijn!