Kerstviering 2023 (Sint-Ursmaruskerk, Baasrode)
Een goedgevulde en mooi versierde kerk met hemelse muziek!

Het gezin Nys bracht ons een kwartier voor de aanvang van de eucharistieviering in de stemming met vioolmuziek als ‘Il est né, Deck the hall, Good King Wenceslas en Kling Klokje’. De toon was gezet.

Tijdens de intredeprocessie brachten enkele kinderen een kaarsje naar de kerststal en een kandidaat-vormelinge droeg het kindje Jezus naar de kribbe. Medepastoor Walter sloot de rij.

Er werd meermaals tweestemmig gezongen - waaronder ‘Er is een kindeke’ - door de elfjarige Hannelore en de achttienjarige Plam. Wat een prachtige stemmen! Gekende kerstliederen als ‘Komt allen tezamen, Nu zijt wellecome en Stille nacht’ werden meegezongen. Een daverend applaus volgde na het slotlied. Als toemaatjes speelden papa Peter, mama Annemie en Hannelore ‘We wish you a merry Christmas en Jingle bells’. Waarna een tweede applaus volgde.

Het werd zelfs een internationaal gebeuren met een gezin afkomstig uit Ecuador dat enthousiast reageerde achteraf.

Het kind Jezus was meer dan welkom in de Sint-Ursmaruskerk! Daarvan waren we getuige…

A.D.M.