Info LD
Maandag 19 september werden alle ouders van aanstaande eerste communicanten verwacht op een infoavond rond de voorbereiding op die eerst ontmoeting van hun kind met Christus door het ontvangen van de H. Communie.

Na een verwelkoming door deken Jo volgde een getuigenis van medepastoor Walter.

Het geloof is nu een bewuste keuze geworden!  Het geloof kan je, net als de liefde, niet opdringen. De overweging om dochter- of zoonlief, wel of niet, haar of zijn eerste communie te laten doen is dus een heel ernstige zaak. Een zaak van het hele gezin!

Mensen kunnen pas een overwogen keuze maken indien men écht weet waarvoor men kiest!

In een eerste communie dient duidelijk te worden dat het gaat om 'vriend' te worden van Jezus, een 'grote broer' om samen mee op weg te gaan.

Samen op weg gaan naar die belangrijke dag, dat vraagt om enkele inleefmomenten.

Zo kunnen de kinderen kennismaken met het kerkgebouw, met de priesters, diaken en vele andere medewerkers. Geloven is een gemeenschapsgebeuren. Samen bidden en zingen.

Als kinderen merken dat ook andere mensen meevieren en blij zijn met die kinderen in hun midden, zegt dat iets!

En zijn drie inleefmomenten voorzien in de verschillende kerkplekken van onze parochie Dendermonde.

Zaterdag 15 oktober

17.00 u. Viering in de Sint-Ursmaruskerk te Baasrode

18.30 u. Viering in de Sint-Margaretakerk te Grembergen

Zondag 16 oktober

09.30 u. Viering in de Sint-Apolloniakerk te Appels

11.00 u. Viering in de O.L. Vrouwekerk te Dendermonde

De volgende inleefvieringen zijn in het weekend van 10 en 11 december en het weekend van 4 en 5 februari 2023.

Inschrijven kan je enkel via de website van de Parochie Dendermonde

We wensen alle kinderen en hun familie een mooi tocht toe naar de eerste communie.