Koffiestop 2024 - Baasrode
Op zaterdag 9 maart na de avondmis organiseerden vrijwilligers van de Sint-Ursmaruskerk achteraan in de kerk een Koffiestop ten voordele van de vastenactie Broederlijk Delen.

Samen met honderden vrijwilligers in heel Vlaanderen. De aanwezigen kregen een kop koffie met een plakje cake in ruil voor een vrije bijdrage voor de partners waarmee Broederlijk Delen samenwerkt. Liever geen koffie? Geen nood, thee, chocomelk of fruitsap kon evengoed.

In de homilie schetste voorganger Johan Poppe de betekenis van Broederlijk Delen in het teken van solidariteit en vrijwilligerswerk. (Hij is zelf nauw betrokken bij ontwikkelingsprojecten in Senegal.) Diepe armoede, uitsluiting, tegenstellingen en conflict kenmerken de situatie van de arme boeren in het Zuiden in hun strijd voor grond, dit jaar specifiek in Congo. Elke kop koffie telt om hen de kans te geven in hun land een menswaardig bestaan op te bouwen.

De opbrengst van de Koffiestop bedroeg 205,40 euro. Van harte dank voor deze milde gift! Dank ook aan de vrijwilligers voor de vlotte bediening!