2de Ontmoetingsfeesten (Baasrode)
De 2de Vernieuwde Ontmoetingsfeesten mogen een succes genoemd worden! Ze brachten veel volk op de been, de zon was royaal van de partij, de pannenkoeken-croque monsieurs-paella smaakten heerlijk en de drank vloeide rijkelijk.

De Belleman kreeg iedereen stil toen hij de Ontmoetingsfeesten voor geopend verklaarde. Er heerste een gezellige sfeer op het petanque- en dartstornooi. De optredens van Moving met dans en rope skipping, Huisorkest ’t Plein met muzikanten en zangers, K.K. Harmonie De Eendracht met trommelaars en muzikanten oogstten veel bijval. Moving bracht zelfs het publiek aan het dansen! Gelukkig beschikt Parochiecentrum Ontmoeting over een grote parking. Wie de rondleiding volgde in het Scheepvaartmuseum was uiterst tevreden. De kinderen konden hun hart ophalen op het springkasteel en in de schminkstand van de Gezinsbond. Na de bekendmaking van de winnaar van het petanquetornooi - de Kringboys - begon het avondprogramma ‘Bostroë zingt!’ als kers op de taart. Aan de hand van een zangbundel kon iedereen meezingen. Zangeres Geertrui Coppens entertainde het publiek en gitarist Jasper De Mulder begeleidde haar: een streling voor oog en oor! (Beiden behoren tot het honderdkoppige koor Zie Ze Zingen.)

Onder een milde avondzon werd nog lang nagepraat bij een glaasje wijn of een frisse pint met een verzorgde bierplank. Dat getuigt van de opgewekte sfeer die er de hele dag heerste. Dit evenement was ‘Ontmoeten’ van de bovenste plank! Want mensen samenbrengen is het doel van de Ontmoetingsfeesten.

Dank aan de veertien deelnemende verenigingen! Dank aan al wie zijn beste beentje voorzette op het podium! Dank aan de vele medewerkers voor, tijdens en na deze geslaagde Ontmoetingsfeesten! Dank aan alle aanwezigen! Zonder jullie allemaal zou dit nooit gerealiseerd kunnen worden…

Met veel dank aan Achiel Triempont voor de prachtige foto’s!  Ook aan Jan Conickx!

Namens vzw Parochiale Werken
Agnes De Mulder

Nog meer foto's kan je terugvinden in een album van Achiel.
Paswoord: ontmoeting2023