Gesjorde Kerststal in Sint-Ursmaruskerk (Baasrode)
Een kerststal sjorren, dat is eens iets anders.

Een kerststal sjorren, dat is eens iets anders. En wie kan dat beter dan de scouts?! Op zaterdag 9 december kwamen een zevental gasten van de scoutsleiding de kerststal opbouwen in de Sint-Ursmaruskerk. Dirk van de vzw en Chris van de kerkraad gaven hen de nodige ruggensteun. Er kwam heel wat overleg aan te pas om de juiste balken op de juiste plaats te brengen en vast te sjorren. De verlichting en een spotje maakten het tafereel af met twee hoge kerstbomen er omheen als stille getuigen. Als slotstuk werden de beelden in de stal geplaatst rond een lege kribbe. Van al dat gesjor kreeg de scoutsleiding honger en dorst. Maar geen nood, er werd voor gebak en frisdrank gezorgd.

De kerststal maakt indruk, de beelden evenzeer. Bedankt, scouts…tot volgend jaar!

Het Jezusbeeld wordt in de kribbe gelegd in de kerstavondviering op zondag 24 december om 17 uur. Iedereen van harte welkom!

De parochieploeg