Kerknet.be
vragen over geloof en zingeving beantwoord door een vast panel
Op 2 januari 2024 start Kerknet met een gloednieuwe podcast reeks: De Vraagbaak.

Het concept is eenvoudig: luisteraars stellen vragen over zingeving en geloof, een vast panel behandelt in elke podcast één vraag. Gewapend met een flinke dosis Bijbelse en theologische kennis, maar vooral vanuit hun eigen levenservaring, gaan Kristl Van Cleemput en  Hans Geybels (met Wim Corbeel als moderator) op zoek naar antwoorden. Zo geven ze je als luisteraar inspiratie om na te denken over vragen die ook jou misschien al wel eens bezighouden:

-          Is trouw mogelijk in een relatie?

-          Hoe kunnen we omgaan met onrecht, veraf of dichtbij?

-          Kan iedereen vergeving krijgen?

-          Met welk woord of beeld zou jij God omschrijven?

-          Wat betekent ‘Bemin je naaste zoals jezelf’?

De Vraagbaak: vanaf 2 januari, 26 weken lang, elke dinsdag een nieuwe aflevering (duur: 20 à 25 minuten). Zo je wekelijks op de hoogte wil blijven over de nieuwste aflevering, kan je jouw e-mail adres doorgeven op wim.kerknet@gmail.com. Heb je zelf een vraag voor het panel, kan je op datzelfde e-mail adres terecht. Op 2 januari start ook een speciale Kerknet pagina waarop alle afleveringen van De Vraagbaak gepubliceerd zullen worden: www.kerknet.be/devraagbaak.