1 januari vervult ons allen van de mooiste wensen. Wij wensen elkaar van harte een vredevol en gelukkig nieuwjaar. In ieders persoonlijk leven, in de familie, in onze parochie, in ons land en in de brede wereld. Maar het is ook de feestdag van Maria de Moeder Gods. De kerk wil het nieuwe jaar plaatsen onder bescherming van de Moeder Gods. Moge haar eenvoud en haar geloof ons inspireren om er een intens, liefdevol en vredevol jaar van te maken. Daarom heeft destijds paus Paulus VI nieuwjaarsdag ook uitgeroepen tot Dag van de vrede.

Op de driedaagse interreligieuze top in september heeft paus Franciscus nogmaals de oproep gelanceerd om samen werk te maken van vrede.  Hij onderlijnde de waanzin van oorlog en de noodzaak van een interreligieuze dialoog vervuld van een onvervangbare dienst aan de mensheid  en een eerbetoon aan de Schepper. De paus vroeg de leiders van de belangrijkste godsdiensten te getuigen van het gedeelde spirituele en morele erfgoed van broederlijkheid en geloof. Het gebed van zovele miljoen mensen is onze verborgen kracht om de wereld vooruit te helpen. Het welzijn van de mensheid moet voorrang krijgen op alle politieke, economische en militaire belangen. Pas dan kan er Vrede zijn. En dat is toch onze diepste wens.

Van harte wens ik u veel geluk en vrede

Liefde en geborgenheid

Hoop en een intens geloof

bij dit nieuwe jaar……pastoor Paul,