Aan mijn geliefde vrienden van Sint-Gillis
U zult wel reeds vernomen hebben dat mijn gezondheidstoestand het laat afweten. Een zeldzame immuunziekte heeft mij meer en meer in zijn greep en belet mij mijn goed functioneren op de parochie en het vervullen van de opdrachten die u als pastoor van mij verwacht. Daarom heb ik mijn ontslag als pastoor aan onze deken aangeboden. Gedurende 16 jaar heb ik geprobeerd voor u paraat te staan. Maar nu gaat dat niet meer. Ik hoop dat u daar begrip voor hebt. Ik hoop eveneens dat de medische wereld mij nog verder kan helpen om nog een hele tijd in uw midden te kunnen vertoeven en de goede contacten met u allen te bewaren. Samen met u zal ik proberen op zondag nog in de zondagsmis aanwezig te zijn of te delen in de mooie of droeve momenten op de parochie.

Voorlopig blijf ik nog op de parochie wonen tot de aangevraagde plaats in een rusthuis ter beschikking is. Ik zal dus veel thuis zijn (op de pastorij) en weet, de deur staat altijd voor u allen, voor iedereen, open. Ook het telefoonnummer 0475 26 40 53 blijft. Maar de aanvraag voor doopsels, huwelijken, uitvaarten zal vanaf nu moeten geregeld worden met deken Jo Mattheys, (T. 0497 26 25 35, dekenij.dendermonde@skynet.be).

Ik dank dan ook allen die mij gedurende die vele jaren hebben geholpen om de vele pastorale taken goed te vervullen. Immers, samen maken wij een parochie tot een gastvrije en aangename plek om te leven. Ik heb zo dikwijls mogen ervaren hoe groot de inspanningen van velen daarbij zijn geweest. Ik hoop dat de samenhorigheid in Sint-Gillis, samen met de inwoners van de bijparochies Boonwijk en Lutterzele, moge blijven. Met grote dankbaarheid bewaar ik de vele mooie en intense momenten in mijn hart!

Ik kan nu niet verzekeren dat het parochienieuws zal blijven bestaan.

Pastoor Paul