1st Instapviering EC 2023 en Soep op de Stoep (Baasrode)

Sint-Ursmaruskerk (Baasrode)

Op zaterdag 9 december had de eerste inleefviering plaats van de eerste communicantjes in de Sint-Ursmaruskerk. De kindjes werden nauw betrokken bij de viering en zaten (tweede lezing) of stonden (Onze Vader) rond het altaar. Deken Jo vertelde een verhaal over een spar dat aandachtig gevolgd werd, gezien de rake antwoorden op de vragen errond. Na de viering was er de adventsactie ‘Soep op de stoep’ van Welzijnszorg, voor mensen in armoede in ons land. Tevens een gelegenheid om elkaar ongedwongen te ontmoeten. Ook dat is Kerk! Met dank aan Mieke, Paul en Els die voor zelfbereide verse soep zorgden. Of ze lekker was …alles was op! In het portaal van de kerk was er ook nog een azaleaverkoop ten voordele van de ziekenbedevaart naar Lourdes volgend jaar. Dit voor mensen met medische zorg of beperkte mobiliteit. Twee mooie initiatieven in deze adventstijd!

De opbrengst van de adventsactie 'Soep op de Stoep' voor Welzijnszorg bedroeg 202,50 euro.

A.D.M.