Op weg naar het vormsel

Beste Vormelingen, Ouders, Grootouders, Meters en Peters, Gelovigen,

We willen onze vormelingen goed voorbereiden op hun Vormsel. Vandaar een digitale voorbereiding, waarbij we even stilstaan bij 4 thema's: geloven, bidden, sacramenten vieren en mensen helpen.
Allen belangrijke pijlers in de beleving van ons geloof.

Jullie zullen kennis maken met met Seppe, een enthousiaste kerkreporter. Hij gaat, digitaal, mee op weg met de kinderen die zich voorbereiden op hun vormsel. Op zijn weg doorheen het Grootseminarie ontmoet hij christenen die hem vertellen over sacramenten vieren, bidden, geloven en mensen helpen.

Wat mogen jullie concreet verwachten?

Je vindt 4 thematische pakketjes:

• Geloven
    Christenen hebben ervaren dat God hen zoekt en hebben beslist om Hem een plaats in hun leven te geven.
  • Bidden
    Christenen zijn mensen die bidden en zo hun woorden, gedachten en gevoelens toevertrouwen aan God.
  • Sacramenten vieren
    Christenen leven vanuit de kracht van de Geest, met spirit en enthousiasme!
  • Mensen helpen
    Christenen zijn mensen die net als Jezus omzien naar anderen.

Elk pakketje bevat telkens vier filmpjes. Één filmpje belicht het thema, een ander is een getuigenis, een derde bevat een uitdaging voor de kinderen en een vierde een lied dat aansluit bij het thema en dat thuis of in de viering kan gebruikt worden.

De filmpjes worden thuis bekeken, de vraagjes en/of opdrachten worden voorbereid en tijdens 4 impulsmomenten zal een catechist een onderwerp samen met de Vormelingen bespreken.

Mocht je vragen hebben, aarzel niet om een van de catechisten te contacteren.

Laat ons dan nu samen op weg gaan!

Parochie in Dendermonde.
Deken Jo, Walter, Lea, Filip, Marianne.....

Dit project is een samenwerking van IJD en CCV Brugge.
Dank aan iedereen en in het bijzonder aan Seppe!