Een nieuw schooljaar is begonnen. Voor de jongens en de meisjes van het 6de leerjaar wordt het een belangrijk jaar: het jaar van hun Vormsel.

De boodschap en de levenswijze van de H. Franciscus zal ons hierbij inspireren. Wij verwachten van de jongens en meisjes een goede medewerking bij de samenkomsten, meestal een 30-tal minuten voor de mis van het weekend. Wij verwachten dat zij deelnemen aan het samenkomen van de christenen tijdens de Misviering van het weekend om 11.00 uur. Ook de ouders worden van harte uitgenodigd om mee te werken aan een goede voorbereiding van hun zoon of dochter op zijn/haar H. Vormsel. Wij zoeken daartoe nog een aantal ouders die willen meehelpen. Ook van ons, als parochiegemeenschap, wordt verwacht dat wij deze jongeren van harte welkom heten in onze kerk. De inschrijving voor de catechese vindt plaats op woensdag 22 september in de kerk van Sint Gillis.om 14.00 uur. Wij bereiden die dag eveneens de Naamopgave voor, die plaats vindt in de zondagsviering van 26 september om 11.00 uur. Het H. Vormsel zal waarschijnlijk plaats hebben op zondag 8 mei (?). Mogen wij samen met deze jongeren en hun familie werk maken van gastvrije en mooie parochiegemeenschap. Juist aan onze manier van omgaan met elkaar zullen wij laten zien dat wij volgelingen van Jezus zijn.

Pastoor Paul