Binnendragen Paaskaars
In de kerkplek Baasrode was er met Pasen geen vieringen.
De paaskaarsen van alle kerken waar deken Jo ook pastoor is werden gewijd in de Paaswake in de dekenale kerk te Dendermonde. Op zaterdag 23 april werd de Paaskaars de kerk plechtig binnengedragen.

Op 23 april werd de nieuwe paaskaars - gewijd tijdens de Paaswake in de dekenale kerk - onder ruime belangstelling binnengebracht door vormelingen met theelichtjes, voorzitter Chris van de kerkfabriek, stagiair Luc en voorganger deken Jo.

Ondertussen zong het koor ZingZondag van Grembergen het intredelied ‘Hij leeft onze Heer, Alleluia!’ onder leiding van dirigente Mita Michiels en organist Luc Dilewyns. Luc zorgde ook voor een prachtig bloemendecor! Gedurende heel de viering werden de pannen van het dak gezongen met frisse, eigentijdse paasliederen.

De doopkaars van dopelinge Dorianne werd als eerste aangestoken aan de paaskaars. Enthousiaste zangers, de vele meevierende aanwezigen, een gedreven voorganger en een multicultureel doopsel zorgden voor een echt paasgevoel (ook al was Pasen reeds een week voorbij). Het applaus en de positieve reacties achteraf spraken boekdelen.

Na de viering werd iedereen door de vormelingen nog vergast op paaseitjes.

DANK aan alle medewerkers en iedereen die er bij was!

Agnes DM