Vormsel Baasrode 2022
Op zaterdag 7 mei werden 22 twaalfjarigen in een volle kerk gevormd door Vicaris Albert Van De Kerkhove.

“Mensen van overal aangewaaid die - elk met zijn verhaal - bij elkaar horen” klonk het in het intredelied. De handoplegging en de zalving waren intense momenten, waarvan de vormelingen de ernst inzagen. Fiere ouders, meters en peters en de vele aanwezigen vierden intens mee. Laten we hopen dat deze dag niet enkel een mooie herinnering is maar het begin van een leven als blije en overtuigde christen. Om “op de adem van de Geest Gods liefde te beleven in een wereld zonder haat”, zoals de vormelingen in het slotlied zongen en waarna een warm en welverdiend applaus volgde. Nog een groepsfoto en daarna werden de mama’s in de bloemetjes gezet met een rode roos omwille van Moederdag.

twaalf jaar is heel wat stilaan gaan ze zelf op pad

vrolijk en vrij verwonderd en blij

de wereld verkennen aan groot worden wennen

talloze plannen maken terwijl de ouders blijven waken

de grens bereiken waarop ze geen kind meer lijken

en stilletjes aan op eigen benen leren staan

Proficiat aan alle vormelingen en hun familie vanuit onze parochiegemeenschap!

Agnes De Mulder