Nieuwjaarsviering
Nieuwjaarsdag 2022. Feest van Maria Moeder Gods.
Geen betere manier om een nieuw jaar te beginnen dan het in de handen te leggen van Onze Lieve Vrouw.

Stipt 11 uur galmde de bel van de sacristie. Zoals op iedere zondag trok de processie richting middengang onder feestelijke muziek. De hartelijke verwelkoming van deken Jo was een blij weerzien na zijn quarantaine. Gelovigen uit de verschillende kerkplekken hielden er aan om het Nieuwe Jaar te starten met Gods milde zegen. Pastoor Walter concelebreerde en Raoul Verhaeven was diaken van dienst.

De vaste steamingsploeg was ook aanwezig om te zorgen dat onze parochianen van thuis uit de viering konden meevieren. Lectoren waren  zuster Lieve en Wim Corbeel. De dankviering eindigde op een bijzondere wijze. Naar jarenlange traditie speelt organist Lorenz de befaamde Radetzkymars van Johann Strauss Sr. We waanden ons even in Wenen! Onze deken nam de rol van applausmeester graag op zich. Ambiance.

Buiten zorgden enkele vrijwilligers voor een gepast drankje zodat we coronaproof konden klinken op 2022. Jarige Harold Van de Perre kreeg omwille van zijn 85ste verjaardag een magnum Ros Beiaardbier ten geschenke. Proficiat Harold.

Dankjewel aan allen die kwamen meevieren, aan allen die zorgden voor een verzorgde liturgie, en niet te vergeten de medewerkers van het onthaal, de receptie en de streaming van de viering. Fijn om zo samen een Nieuw Jaar te beginnen.

Geniet van de fotoreportage!