Herdenking drama Fabeltjesland
Ook in deze coronatijden, zullen wij net als vorig jaar deze herdenking eenvoudig moeten houden. Gelukkig kunnen wij nu wel een eucharistieviering voorzien, maar zonder de actieve medewerking van alle kinderen. De besmetting is momenteel te hoog om vele en verschillende groepen kinderen samen te brengen. Toch willen wij 23 januari niet laten voorbijgaan. 13 jaar terug lieten op die dag 2 kinderen: Leon en Corneel en opvoedster Marita hun leven bij dit afschuwelijk drama.
De gedenksteen aan de buitenkant van de kerk nodigt ons uit om alle geweld uit de samenleving te bannen.
Wij willen samen een teken stellen. Op zaterdag 22, zondag 23 en maandag 24 januari zullen vooraan in de kerk de gedenkstenen worden opgesteld.
Alle parochianen worden uitgenodigd om bij die gedenkstenen een kaarsje te doen branden en tevens een gebed uit te spreken voor onze geliefden die bij het drama van Fabeltjesland het leven lieten en voor alle kinderen en jongeren die door geweld of ziekte of ongeval gestorven zijn en voor hun families. Tijdens de Mis van zondag 23 januari om 11 uur willen wij hen gedenken. U bent van harte welkom en danken u voor elk teken van medeleven.

Pastoor Paul en het parochieteam.