Eerste Communie © Patrick Lauwaert
Op zondag 3 oktober was het eerste communie in onze parochiekerk. De 43 kinderen van de Heha-school en van GO waren stipt aanwezig. Het bar slechte weer kon echter de goede sfeer niet bederven. ’t Werd een pracht van een viering rond het verhaal van Noach en de vraag ‘Wat nemen wij mee in onze levensboot?

Met andere woorden wat vinden wij nodig om gelukkig te zijn. Want leven is altijd kiezen. Kiezen voor wat anderen gelukkig maakt en waardoor wij zelf ook gelukkig zijn. Het woord van Jezus gaf ons daarbij voldoende inspiratie. ‘Ik had honger, ik had dorst, ik was verdrietig … en jij hebt mij met veel liefde geholpen.’ Rond dit mooie thema werd er gebeden en gezongen. Tal van kinderen kwamen aan het woord of hebben meegewerkt aan het klaarmaken van de tafel van Jezus. Aan die tafel mochten zij nu voor het eerst aanzitten en de H. Communie ontvangen. Wat een feest! Op de eerste plaats dank zij de kinderen en de juffrouwen die hen zo goed hebben begeleid. Dank zij Bart die instond voor de muzikale begeleiding. Dank zij Marijke die terug voor een mooie versiering van de kerk heeft gezorgd. Dank zij de ouders en familie die mee hielpen aan de goede sfeer. Proficiat aan de kinderen en hun familie!

Dank u wel aan iedereen die heeft meegewerkt om voor deze kinderen, van dit samenzijn, een onvergetelijk moment te maken. De dankviering voor de eerste communie zal plaats hebben op zondag 24 oktober om 11.00 uur in onze parochiekerk.

Van harte gefeliciteerd!

Gus Baeke, Nathan Baetens Goble, Lars Blindeman, Miel Blindeman, Svea Bogaerts, Martha Bollaert, Sam Bollaert, Merlijn Buggenhout, Staf Cleynens, Saar Craemers, Femke De Bleser, Cécile De Boeck, Mila De Bruycker, Isolde De Budt, Titus De Donder, Mirte De Groot, Liam De Rijcke, Sien De Roning, Lena De Smedt, Aria De Winter, Nathan Dusza, Ditte Geldof, Vic Geldof, Warre Geldof, Yenthe Lefever, Jenyce Mannaert, Faye Meersman, Olivier Pauwels, Niel Provost, Aram Sarkis, Charlotte Staelens, Viktor Tackaert, Emmelie Van De Velde, Elise Van den Elzen, Nore Van den Maegdenbergh, Thor Van Driessche, Rens Van Geert, Jade Van Langenhove, Oona Van Osselaer, Luna Vandenbroeck, Jarne Verbelen, Sanne Vermeir, Marthe Willems, Jesse Wyn.