Paasviering (Sint-Gertrudiskerk, Vlassenbroek)

Na de vastentijd, tijd om te kunnen herbronnen, had iedereen nood en een vurig verlangen naar een vreugdevol Paasfeest en dat werd het ook op 4 april. Na twee jaar deed het deugd aan de koorleden, de organist en de andere aanwezigen nog eens de paasvreugde te kunnen uitzingen, wel achter mondmaskers, maar toch! Wegens de coronamaatregelen was het aantal gelovigen in de kerk beperkt, maar de meerderheid van de aanwezigen woonden de wijding van het vuur, de paaskaars en het doopwater buiten op veilige afstand bij. Iedereen ontving een kaarsje en de klokken die luid over Vlassenbroek klonken hebben naar trouwe gewoonte, groot en klein verwend met heerlijke chocolade.

Oprechte dank aan alle vrijwilligers die er voor hebben gezorgd dat alle activiteiten in de Goede Week rimpelloos zijn verlopen en zoveel mensen gelukkig hebben gemaakt!

Parochieteam Vlassenbroek