Goede Week 2021 (Sint-Gertrudiskerk)
Op een Goede Vrijdag, anders dan de andere was een kruisweg, anders dan de andere zeker op zijn plaats in de Sint-Gertrudiskerk.

Het prachtig werk van de wereldberoemde Duitse Sieger Köder ( °1925  +2015) werd de leidraad en we werden meegenomen op ‘ De weg van het kruis ’. Deze priester-kunstenaar ontving in 1985 van paus Johannes Paulus II de eretittel van monseigneur en de Orde van Verdienste. ‘Elk mens  is uitgenodigd om de weg van het kruis te gaan. Daarmee wordt aangesloten bij een lange traditie van mensen, die hun hoop en teleurstelling, hun lief en leed in deze ruimte uitspreken voor een God die zegt “ dat wij kostbaar zijn in Zijn ogen”. Alle aanwezigen en ook alle gelovigen die tijdens de openingsuren het kruis hebben vereerd hebben de brochure mee huiswaarts kunnen nemen. Ze ligt ter beschikking in de kerk voor wie nog geïnteresseerd is.